Treehouse .... weer een experience!

3 augustus 2018 - Tambon Mae Ho Phra, Thailand

02 augustus - net bijgekomen van onze olifanten gebeurtenis - met een beetje te veel bier afgesloten avond en dus begrijpelijk ochtendhoofd - gaan wij samen voor de laatste keer in Chiang Mai ontbijten bij de 'german breakfast house'.

We worden om half tien opgehaald door onze Thaise chaffeuse - die aankondigd dat we twee stops maken voordat we aankomen bij de treehouse.

De eerste stop is de lokale markt. Dit keer geen krokodillen lederen tasjes of andere toeristische zaken zoals op de Night Market maar voornamelijk eten - authentiek Thais. Volgens onze chaffeuse is dit de goedkoopste markt van Chiang Mai. Wij mogen even een snel kijkje nemen tussen de kleurrijke groentes en de spartelende vissen en varkenshoofden....

Lokale marktLokale markt

Maxe kan het niet waarderen. Ze kan de geur niet verdragen. Ik ben intussen druk aan het bellen... we zijn Maxe's gympen vergeten bij de olifanten. Ik hoop dat ik kan regelen dat die nog terecht komen.....

Na de lokale markt stoppen we bij 'sticky waterfall'. Je kunt de waterval op- en afklimmen van pool naar pool. Super cool. Ik klim me suf met. We voelen ons Tarzan of iets wat daarop lijkt. Heeft echt wel wat dit! Laura zit deze waterval even uit - op een gegeven moment worden de muskieten - de slippery slopes en de 'warning snakes' borden mij ook wel wat veel. Maarja - Maxe wil graag naar boven dus daar ga ik dan...

Sticky WaterfallBest glibberig

Op de terugweg naar de auto glijdt Lau uit in de modder. Geen grapje we schrikken ons rot. Ze valt heel ongelukkig en heeft heel erg veel pijn. Nadat we de ongeruste Thai hebben afgeschud zijn we met de chaffeur en een bibberende - super geschrokken - Laura - naar de Treehouse gereden. Lau kan maar moeilijk lopen dus voetje voor voetje schuifelen we over dit- super mooie - terrein. We worden super lief onthaald door de eigenaar - Mr Lee - een gepensioneerde architect die de treehouses zelf ontworpen heeft.

De kids vinden het Treehouse (wij zitten in 'Coconut house') echt helemaal geweldig.

Dat is hem dan. Onze Coconut treehouse.....Treehouse waterfall

We zitten echt midden in de Jungle. De jungle is lawaaierig! Chicaden, vogels, krekels, de waterval - een kakofonie van geluiden. Ons huisje is super schattig. De douche en de WC zijn buiten en we hebben ons eigen terrasje. Met de kids ga ik meteen de volgende waterval in (de lokale). Hoewel leuk - vooral een modderig. En modder heb ik na de olifanten wel gezien dus ik was er snel uit. Lau ligt op bed - helemaal gesloopt. De kids kunnen hier allerlei leuks doen (olifantjes verven - spelletjes) en de sfeer is echt heel erg relaxed. Maxe en Senna zijn uitgelaten. Kennelijk heeft een jungle toch andere prikkels dan de stad. Allebei doen ze het hier prima. Voor mij een les - ik denk dat ik Kuala Lumpur ga verruilen voor een resort buiten de stad. Maxe heeft af en toe en 'niks moet - alles mag - dag' nodig en het liefste een beetje dicht bij de natuur en het water.

Ons terrasjeIndruk van Coconut House

Dat gaat hier helemaal goed komen. Lau gaat nergens heen - de bedden doen je verlangen naar een luchtbed (ofwel: slapen gaan we hier in stukjes doen - de bedden zijn zo hard dat je er echt niet al te lang achter elkaar op wilt liggen) dus moet er veel gerust en gerelaxed worden.

De jungle maakt nog veel meer lawaai dan het strand op Koh Chang (ik dacht dat dat niet kon maar dat was een foutje) - de muskieten vallen mee vergeleken bij Chiang Mai. Kennelijk staan hier allemaal insecten werende planten.

Treehouse Experience - dieren!

Maar goed het blijft de jungle dus naast muskieten zie je nog een hoop andere beestjes die ik maar zo veel mogelijk negeer. Je waant je in een soort CenterParcs Jungle Dome maar dan in het echt. Wel bijzonder. Heel erg leuk.

Chillen. Laat maar komen!!! Maxe in de zeventiende hemel - ik heb vantevoren afgesproken dat de Treehouse de enige plek is waar ze de beestjes mag aaien. En jawel hoor - meteen vrienden gemaakt met 'Tiny'

Kikkertje verven bij de Treehouse

Knutselen doen ze hier ook - wat een feestje! En.. ze hebben gelukkig een hoop spelletjes en goede wifi.

Dus... wij gaan hier ff genieten van de facilliteiten. Lau gaat proberen een beetje te herstellen. Ik ga verhalen schrijven. Maxe en Senna gaan hangen en spelletjes doen. Chillen dus. Heerlijk..

Laura is vandaag ook al weer een stuk beter dan gisteren. Dus ook dat komt in orde.

Tot snel! (zal Maleisie worden. Ik heb wel een reislogger dag - dus misschien volgen er vandaag nog meer verhalen...)