The lost in Chiang Mai Experience

29 juli 2018 - Chiang Mai, Thailand

Twee dagen geleden werd ik na een nachtje rollen wakker. Ik had ons voorgenomen resort in Chang Mai nog eens bestudeerd en kwam tot de conclusie dat ik - met ons reisgezelschap - waarschijnlijk blijer zou worden van iets dat centraler is.

Zo gezegd - zo gedaan.

Na wat overleg met Lau (ik had Lau ingeschat op een resort met een beetje luxe) kwamen we uit op ‘the lost in changmai experience’. Zeer goedkoop. Wel met zwembad en in het centrum. Beetje hippie achtig. Een hostel dus. Was mijn conclusie.

Voor mij prima. Voor Lau ook - tot mijn verbazing!?

Dus banaal vroeg zijn we vertrokken uit Koh Chang. 700 waren we onderweg. De boot ging erg soepel - onze taxi mocht de hele rij wachtenden voorbij rijden. Ruim op tijd waren we op het piepkleine Trat. Vlucht naar Bangkok soepel. Transfer soepel. Wat een stilte valt ons op. Na een week van cicades en elke dag volle bak wind om ons heen lijkt Bangkok AirPort een oase van rust?!

Taxi nemen soepel (ik heb wel een beetje ruzie gemaakt..) en toen arriveerden we in ‘the lost in Chang mai experience’

The experience blijkt inderdaad een backpacker achtige setting. Ik voel me helemaal thuis. Maxe haakt ff helemaal af. Vroeg opstaan en alle indrukken maken dat ze even moet bijkomen. Een totaal geschifte Fransman met de  bijnaam ‘piraat’ draait hier muziekjes en deelt fruit uit. Na wat wikken en wegen weten we wat biertjes te versieren. Ik waag me in het (opzet) zwembad.  Maxe ook. Lau ook maar dan met haar voetjes. Voor de kids wel ff een overgang van het resort naar hier. Maar ik moet zeggen dat ik de sfeer en de aanspraak erg chilled en laid back vind. Incluis de muziek van de Fransman. Oh. Sorry. De piraat.

Maxe en ik hebben ook veel meer mazzel met de kamer dan Senna en Lau. Wij zitten begane grond - aan het zwembad - waar zij op de 1e verdieping ergens achteraf zonder balkon zitten....

Na wat biertje en een rondje zwemmen de buurt verkent. Het is een stad maar lijkt een dorp. Op een steenworp afstand zit ‘ Dash’ een restaurantje waar we vanalles kunnen eten. En het zou allemaal heel goed zijn. We bestellen hamburgers voor de kids en wij eten Thais. Heerlijk. Het valt me op dat Europees bestellen voor de kids - op de pizza Express in Koh Chang na - niet echt loont. Ze eten het eigenlijk nooit op. Maxe zeker niet in elk geval. Meestal een paar muizehapjes. Daar moeten we toch iets aan gaan doen. Een beetje afvallen is leuk natuurlijk maar misschien zijn we grenzen aan het bereiken. Eerlijk gezegd ging alles bij elkaar genomen de fried Rice met egg er nog het beste in....

Daarna ff geshopped bij de 7eleven. En toen zijn Maxe en ik naar de nagelsalon gegaan. Ik heb nu bling bling nagels en ook Maxe’s handen en  voeten zijn gegellacked. Heerlijk. Wel een latertje. Als ik dit zit te schrijven ligt ze er net een half uurtje in (ca 2100). Was lange dag en morgen de ‘dragon flight’ door de jungle. En ik zie hier mensen met afschrikwekkende muskieten wonden lopen. Dus ergens zie ik er wel een beetje tegenop. Maar... we gaan het meemaken! (En de nagels staan er in ieder geval goed bij!!!)

1. MAJ Van den Biggelaar:
    29 juli 2018
    leuk om het zo mee te maken is wel een hele ervaring voor jullie alle