Amsterdam - Bangkok

21 juli 2018 - Bangkok, Thailand

Reis Amsterdam - Bangkok collageNa een lange dag van wachten - treuzelen - afscheid nemen en op onze koffer zitten was het zover... tijd om te vliegen!

John heeft ons afgezet en ik heb kunnen regelen dat Maxe en ik toch naast elkaar konden zitten. Ook het gebportecertifcaat kwam van pas bij de Nederlandse marechaussee.

En dan het vliegtuig... wat een bakbeest. (Een Airbus). Super goed entertainment systeem aan boord - zo goed dat Maxe stuiterend het eerste deel van de reis heeft afgelegd. Ze was met geen stok in slaap te slaan. Terwijl Lau en Senna prinsheerlijk (voor zover dag kan) lagen te pitten.

Dat wreekte zich een beetje in Dubai tijdens de stopover. Na een ontbijtje in de Heineken bar zijn we ergens op de grond gaan zitten (shoppen te duur - stoelen te schaars) en toen viel het meisje natuurlijk wel in slaap. Wakker maken bleek moeilijk: doordat ze half jetlegged en half slaapdronken mee moest begon ze bij het opstaan ineens aan een stopcontact in de muur te trekkken. ‘Kom nou Maxe - we moeten gaan’. ‘Neehhe mama - je ziet toch dat dat van mij is!!’

Wij lagen allemaal in een deuk. Achteraf bleek dat ze dacht dat het een fotolijstje was van oma dat ze altijd in haar tas heeft...

De tweede helft ging dankzij zo weinig slaap iets minder soepel. Maxe viel uiteindelijk wel in slaap maar werd tussendoor telkens gedesoriënteerd wakker en begon dan te schoppen en te huilen en te bewegen.  Niet zo fijn voor onze buurman die tot twee keer toe haar appelsap over zich heen kreeg.

Sorry...

Maar ach. Ook die vlucht overleefd en geland op Bangkok! Ik nog even een zweetdruppeltje weggeveegd bij de Doane maar... ik had gerust voor heel Thailand Ritalin kunnen meenemen...

Vervolgens  een Thaise Sim gescoord. Kunnen we in Europa nog wat van leren. Voor 400 Baht (ca 10 euro) voor 15 dagen onbeperkt - streaming Quality internet).

Bij uitgang drie worden we opgehaald door ons guesthouse. Na ca. 30 minuten arriveren we in een echt paradijsje. Villa Volpi. De eigenaresse wacht op ons - met een welkomstdrankje.  Moe maar voldaan meteen in de bikini en hopla het zwembad in.

Heerlijk. We zijn hier de enige gasten. De supervriendelijke eigenaresse legt uit dat haar kinderen het huis uit zijn en haar man veel weg. Zij verhuurt haar huis voor het gezelschap. Wat een warm persoon is zij. Het is echt een prachtig huis - authentiek en comfortabel en het ademt thuis.

Er wordt een tafeltje voor ons gedekt bij het zwembad. Wat doen ze dat goed! Mooi bestek - mooie glazen - kaarsje erbij. Zelfs een witte wijn die lekker te noemen is! Na de lekkerste hamburgers die ik in tijden gegeten heb gaan we - rond Nederlandse tijd 18u en in Bangkok 23u onze heerlijke koele Thaise bedjes in....

Moe. Zin in de rest van de reis. Blij dat de start zo soepel was!!

Dankbaar dat wij zon mooie reis mogen maken. Dankbaar voor de eigenaresse die zo goed voor ons zorgt. En dankbaar voor Lau en Senna en Maxe. Fijne travel buddies!

1. Marieke:
    21 juli 2018
    Wat een mooi verslag.leuk ik volg jullie. Heel stoer jullie moeders.. ben stik jaloers.. xxx
  2. Juliette ligthart:
    21 juli 2018
    Wat leuk om jullie zo te volgen!!!! Heel veel plezier ❤️
  3. Patricia IJsbrandij:
    21 juli 2018
    Jullie zijn er gelukkig, aankomst klinkt al heel fijn. Erg leuk om jullie reis, met alles wat erbij komt kijken, te lezen!
    Waardevol voor jullie zelf om te herinneren, maar ook voor iedereen die dit overweegt om met kinderen te gaan doen, dit lees je immers niet in de reisgidsen. Super veel plezier 😘👍🏼
  4. Wendy:
    21 juli 2018
    Fijn dat alles goed is gegaan! Maar Maxe die weinig slaapt.. jij zal ook weinig geslapen hebben! Geniet van al t moois dat op jullie pad komt!