Onderweg!

9 augustus 2018 - Kota Kinabalu, Maleisië

Sow. 9 augustus. Of eigenlijk inmiddels 10. Lange reisdag van Batang Ai resort. Vertrokken om 12u en alle vervoer gehad (boot, auto, vliegen). We zijn om 2315 geland. Nu-anderhalf uur later zit ik uitgepakt en wel (wij worden routiniers) even bij te komen. Vanmiddag nog super relaxed gelunched met Wenneke, Diego en de boys. En Olaf - degene bij wie ik alle reizen geboekt heb hier in Borneo kwam ons ophalen op het vliegveld. Toch stiekem wel lekker een Hollands babbeltje (Maxe ging helemaal los) en een vertrouwd gezicht. Meteen tips gekregen over de omgeving. Helemaal ok.

Alles bij elkaar een lange maar toch behoorlijk relaxde dag. Ik zag op voorhand onwijs op tegen al dat reizen maar eigenlijk is het een goed excuus om lekker filmpjes te kijken en plannen te broeden voor de rest van de reis. Maxe komt op zich ook wel bij - op de achterbank - en ik doe allemaal powernapjes. Stress is er niet meer echt - we wennen aan het vliegveld en auto ritme.

Verder hebben we eindelijk een goede tas gekocht (onze vorige was op de Batang Ai reis overleden) en bemerkte ik bij het uitpakken dat we nu echt wel genoeg snacks verzameld hebben....

Maxe spotte bij aankomst meteen de 7/11 (Mama - ik heb de 7/11 gezien hoor dat komt goed!) - en ze wordt een geroutineerd karretjes haler & koffer spotter.

Alles bij elkaar zitten we er goed in.

Verder belangrijk detail: vandaag was mijn moeders verjaardag. Ze zou de mooie leeftijd van 75 bereikt hebben. Mams - wat had jij dit een gave reis gevonden! We missen je.

Zo Kota Kunabalu - tot morgen!

Wassen, uitslapen en rondhangen. We hebben er zin in!

1. MAJ Van den Biggelaar:
    9 augustus 2018
    Sterkte met Mamma en Oma natuurlijk Maxe zal ze zeker ook erg missen .Maar wel fijn dat het tot op heden zo fijn verloopt Nog vele mooie dingen om mee te maken en veel liefs
  2. Monique:
    Dankjewel Marietje!! ❤️❤️
  3. Marsha:
    9 augustus 2018
    Ja, je lieve mama. Begrijp het zo dat je haar mist en dat je deze bijzondere reis niet met haar kunt delen. Heel veel plezier nog met wat nog komen gaat. Liefs Marsha
  4. Monique:
    10 augustus 2018
    ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
  5. Mieke:
    10 augustus 2018
    Wat zijn jullie een goed stel zo met zijn tweetjes! Leuk om jullie avonturen te lezen. Je moeder reist in jullie harten gewoon mee.